Aikataulut

Fascialinjaus™ ja rentoutus

Fascialinjaus on koko kehon toiminnallista liikkuvuusharjoittelua.
Nykytietämyksen mukaan liikkuvuuden tuloksellisuuden kannalta on hyvä harjoittaa koko kehon liiketoimintaketjuja.

Fascialinjauksella eli kehon sidekudoslinjoihin kohdistuvalla liikkeellä, hengityksellä ja rentoutumisella pyritään kehon faskioiden liikkuvuuden keskinäiseen parantamiseen. Siten koko kehon liikkuvuus palautuu. Liikkeet ovat lempeää, pumppaavaa lihastyötä ja kontrolloitua venytystä. Venyttelyllä aukaistaan yhteen liimaantuneiden rakenteiden liukua suhteessa toisiinsa.

Palautumista tehostaa lopuksi toteutettava sanallinen rentoutuminen.

Jo ensimmäisen kerran jälkeen voit tuntea kehossasi muuttuneen olotilan, ryhti on parempi, keho on ”auki” ja olo kaikin puolin vapautuneempi!

”Tuloksekkaassa liikkuvuusharjoittelussa on huomioitava myös stressin hallinta ja poisto, koska muuten venyttely on kuin kantaisi vettä kaivoon.”
(Aktiiviliikkujan venyttelytekniikat: Aalto, Lindberg, Seppänen)

Seuraava kurssi: Katso aikataulut

fascialinjaus